מודל פעילות:

  • תכנית ההדרכה כוללת מפגש שבועי של סדנת העצמה והתפתחות אישית-קבוצתית ולאחריה שיעור היפ-הופ מקצועי, בסך הכול שעתיים שבועיות לקבוצה.
  • עולמות התוכן של תכנית ההדרכה – מודעות עצמית ודימוי גוף, תקשורת בינאישית, התמודדות עם אתגרים, חלומות ומנהיגות.
  • אירוע שיא –
    • מהות: מפגש של כלל הקבוצות בחופש התנועה, חשיפת הנערות לאלמנטים נוספים בעולם ההיפ-הופ ויצירת חוויה ייחודית "שוברת" שגרה.
    • מטרות: הגברת הזהות האישית וההשתייכות הקבוצתית, גיבוש בין הנערות, הכרות בין הקבוצות השונות בחופש התנועה.
    • התכנית: הפנינג, סדנאות תנועה, הופעות קבוצתיות וטקס קצר.
  • הופעת סוף שנה ופרויקט תרומה לקהילה – כל קבוצה תקיים הופעת היפ-הופ בסוף השנה ו/או במהלכה בשיתוף עם המסגרת החינוכית. בנוסף, ברצוננו לעודד עשייה קהילתית-מנהיגותית בקרב הנערות, על ידי קיום פרויקט התנדבותי חד-פעמי בסביבת המסגרת החינוכית (בית אבות/מרכז קהילתי/אירוע אימהות-בנות ועוד).

באמצעות השילוב שבין סדנאות ההעצמה, שיעורי ההיפ-הופ, אירועי השיא, והופעת סוף שנה/פרויקט תרומה לקהילה, נוצר מכלול של תהליך אישי וקבוצתי מהנה, חווייתי, משמעותי ומעמיק לאורך כל השנה.

הכשרה מקצועית:

המדריכות בחופש התנועה הן בעלות הכשרה מקצועית בתחום הנחיית קבוצות והוראת תנועה וריקוד בסגנון היפ-הופ. לאורך שנת הפעילות עוברות המדריכות ימי השתלמות ומפגשי ליווי בתחום התנועה, ההנחיה וכן העמקה בעולמות התוכן של חופש התנועה.

  • ימי השתלמות –
  • כלים בהנחיית קבוצות.
  • העמקה בעולמן של נערות במצבי סיכון.
  • מהות תפקיד המדריכה - שלבים בגיבוש קבוצה, יצירת קשר אישי עם הנערות, התמודדות עם התנגדויות ותפקידים חברתיים בקבוצה ועוד.
  • סדנאות חווייתיות ומעשיות בתחום הריקוד.
  • שיח חינוכי משותף והתמודדות עם דילמות מעולם ההדרכה.
  • ליווי - עבודת הכנה על מערכי הדרכה, מתן מענה לסיטואציות חינוכיות בקבוצה ומעקב אחרי התקדמות בתכני התהליך.

כמו כן, הפעילות מתקיימת בשותפות עם המסגרות החינוכיות ותוך שיח רציף עם אנשי הצוות החינוכי בכל מקום פעילות